Kranio-Sakral Terapi

Det blide tryk med den store effekt. Her kan du virkelig hente gode resultater og hjælp til de hyppigste symptomer blandt voksne: Hovedpine, nakkespændinger, rygsmerter, stress, ledsmerter, fordøjelsesbesvær og søvnproblemer.

De mest almindelige symptomer, som vi voksne døjer med i dagligdagen, kan stamme fra vores egen fødsel.
Det kan måske lyde lidt sært, hvis man er 55 år og aldrig har tænkt over sammenhængen. Men sådan er det.

De skævheder, som du har med i nakke, ryg eller kranie fra fødslen, kan have tæt sammenhæng med den hovedpine, diskusprolaps eller stress som du kæmper med i dag.

Prøv at forestille dig et hus med et skævt fundament/sokkel. Det starter meget godt, men efterhånden som tiden går, så sætter huset sig og det slår revner i facaden. Det giver spændinger i tagværket og der kommer revner langs vinduer og døre. Hele konstruktionen lider. Der siver fugt ind og huset er i det hele taget ret medtaget.

Ligesom det er vigtigt at komme godt fra start med et støbt fundament til huset, så er det også vigtigt at rette op på skæve kroppe med de rette metoder. Men hold nu fast – for sandheden er, at det kan gøres med ganske blid behandling. 3-10 gram tryk og intet andet.

Her kan du se, hvad genopretningen af kroppen går ud på:

De typiske symptomer på at kroppen er skæv:

– Slidgigt i hofte, knæ, skulder og ankler.

– Fordøjelsesbesvær, hovedpiner, spændinger i nakken.

– Diskusprolaps i lænden eller nakken

– Stress, søvnbesvær og mange flere

Hvis du har været omkring din egen læge og der ikke fandtes tegn på sygdom – så er det tid til blidhed.

KRANIO-HVA’ FOR NOGET

Mange tror at Kranio-Sakral Terapi  handler om røgelsespinde og at dutte lidt rundt på kraniet..
Det lyder da også underholdende – men intet kunne være mere forkert og mon ikke selve navnet får din tunge til at slå krøller og tænke i eksotiske baner?

DET ER LATINSK

Kranio-Sakral kommer af latinsk Cranium Sacrum og det er højst sandsynligt derfor, det er svært at udtale for danskere. Men det skal du ikke lade dig distrahere af.
Mange har svært ved at udtale det og er begyndt, at sige Det Blide Tryk i stedet for – og det er bestemt heller ikke forkert.

Kranio-Sakral Terapi er et anerkendt lægesystem fra USA og er en manuel kropsterapi der har til formål at løsne de skævheder og spændinger som belaster centralnervesystemet.

BEHANDLING FRA HOVED TIL HALE

Der behandles bogstaveligt fra hoved til hale, som du kan se herunder:

Kranio betyder: kranie

Sakral betyder: korsben/der hvor halebenet sidder
KST ÅRSAGSBEHANDLER DE FLESTE SYMPTOMER:
  • ONDT I RYGGEN
  • NAKKESMERTER